به گزارش ایرنا از پایگاه خبری دیلی میل، محققان شبکههای اجتماعی با استفاده از روش ˈضرب ناقصˈ این آمار را به دست آوردند.
محققان در این مطالعه، از دادههای جست وجوی گوگل به صورت خلاقانه برای پیشبینی روند تعامل بین کاربر و شبکه اجتماعی و بررسی روند تعامل واقعی میان این دو استفاده کردند.
پیش از این نیز تحقیقات محققان دانشگاه وین در اتریش نشان داد مسایل مربوط به حفاظت دادهها، فشار اجتماعی برای اضافه کردن دوستان، مکالمات سطحی، نارضایتی عمومی و از دست دادن علاقه به این شبکه اجتماعی از دلایل ترک فیس بوک هستند.
به طور کلی، دلایل ترک فیس بوک را نگرانی از نداشتن حریم خصوصی (48.3 درصد ) و به دنبال آن نارضایتی عمومی (13.5 درصد )، جنبههای منفی از دوستان آنلاین ( 12.6 درصد) و احساس اعتیاد ( 6.0 درصد ) تشکیل میدهد.
همچنین نتایج یک پژوهش در آمریکا نشان میدهد که فیس بوک هر ماه 9 میلیون کاربر خود را در آمریکا و 2 میلیون کاربر خود را در انگلیس از دست میدهد.
به گفته این محققان بیشتر کسانی که فعالیت در شبکههای اجتماعی را متوقف کرده اند، نگران حفظ حریم خصوصی و اعتیاد به شبکههای اجتماعی بوده اند.
بر اساس آمار منتشر شده در ماه مارس سال 2013 ، فیس بوک بیش از یک میلیارد و 110 میلیون نفر کاربر در دنیا داشت.